fredag 12 september 2014

Fredags{krasch}

Så kommer det ett meddelande mitt i natten. Och jag kan inte låta bli att tänka: Men om han tänker på mig då... Om han skriver till mig mitt i natten då... Hoppet pockar och vill in i hjärtat igen. När han dessutom skriver när han är på jobbet är det svårt att hålla hjärtat stilla. När jag ser på Facebook, detta eviga FB, att vad jag tror är hans ex, tänk om det inte är ett ex tänk om de faktiskt fortfarande är tillsammans, ska till samma ställe som Mr K i morgon kraschar jag. Hemma hos mamma med henne i fåtöljen bredvid kraschar jag tyst tyst inombords. Sen klickar det till i mobilen gång på gång och hans skriver och jag skriver i alla fall. Sakta börjat hoppet komma tillbaka. Skulle han flirta så om han verkligen har en flickvän? När han avslutar är det med sexanspelningar och kraschen har blivit ett tvivel och hopp i samma känsla. Han ska kanske på dans i morgon. Om hon nu är här uppe så åker väl hon också på dans. Orkar jag vara på samma ställe som de två? Orkar jag se dom? Jag vet inte. Inte alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar