tisdag 14 oktober 2014

Bara {jobb}

Länge har jag funderat när vi ska höras på jobbet. Längtat och fruktat. Idag hör han av sig och jag blir fnittrig. Vill bara berätta för alla, han skriver han skriver han skriver! Hjärtat pumpar lite hårdare när jag ringer upp. Blir så glad av att höra hans röst. Jag vet inte hur det går till men vi börjar nästan samtalet med sexanspelningar. Sen är det lugnt och bara en massa jobbsnack. Inget hur är det? Inget ska du dansa snart? Inget, bara jobb jobb jobb. Det är som om vi inte vet något om varandra. Som om vi inte har utbytt tankar, inte setts ensamma. Det tär på mig. Jag vill så mycket mer. Men jag lyckas med att inte fråga, bara vara professionell. Men jag önskar att han i alla fall hade velat prata med mig om något mer än jobb...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar